THE LAST OF US: PART 2
Платформа: PS4
Жанр: action
Дата виходу: 19 червня 2020 р
Розробник: NaughtyDog
Видавець: SonyInteractiveEntertainment
Відеогра жанру action-adventure з елементами survivalhorror і стелс-екшену від третьої особи. Розроблена NaughtyDog і видана SonyInteractiveEntertainment ексклюзивно для ігрової консолі PlayStation 4 19 червня 2020 року. Це друга частина серії і пряме сюжетне продовження гри TheLastofUs.
Дія гри відбувається через 5 років після подій першої частини і через 25 років після глобальної катастрофи — пандемії, викликаної мутацією грибка кордицепсу на території колишніх Сполучених Штатів Америки. Згідно з сюжетом гри, основна частина серії буде мати місце в Сіетлі, а починатися в Джексоні. Головною героїнею є дівчина Еллі, якій на момент подій сиквела виповнилося 19 років. Джоел — протагоніст оригінальної частини, виступає персонажем другого плану й фігурує на початку. Основною темою другої частини серії є ненависть і її подолання, на відміну від першої, де основна тема будувалася навколо любові, у конкретному випадку між Еллі та Джоелом.
ЦІКАВІ ФАКТИ
1. Незважаючи на те що відразу після релізу TheLastofUsPart II злі користувачі Metacritic закидали сиквел низькими оцінками, на початку 2021-го він був визнаний найкращою грою року за версією відвідувачів того ж сайту.
3. Судячи зі статистики отриманих призів, до вересня 2020 го приблизно 58% гравців, які запустили TheLastofUsPart II, пройшли її до кінця. Результат можна назвати високим: наприклад, аналогічну за тривалістю GodofWar (2018) подужали 51.8% .
3. За міміку і рухи персонажів угеймплейних епізодах відповідає спеціальна система анімації. Вона враховує поточну ситуацію і на основі наявних даних вибирає одну з майже 20 емоцій - такий набір анімацій записаний для кожного з 25 ключових дійових осіб.
4. Одна з вражаючих технологічних деталей TheLastofUsPart II - дуже правдоподібно б'ється скло. Щоб не витрачати дорогоцінні ресурси PlayStation 4, розробники застосували кмітливість: скло не ламається у реальному часі - насправді воно за замовчуванням «розібране» на частини.
5. У роботі над грою брала участь каскадерка Емі Джонстон, яка до цього знімалася в голлівудських фільмах - наприклад, дублювала Скарлет Йохансон у «Перший месник: Інша війна». У Part II Джонстон брала участь у захопленні рухів, які або були занадто складні для драматичних акторів, або не вимагали тонкої емоційної гри.
6. Спеціально для TheLastofUsPart II розробники створили технологію, що відповідає за деформацію м'язів персонажів.
7. В одному з трейлерів Part II розробники навмисно ввели гравців в оману - там, де у фінальній версії сцени з'являвся Джесі, у відео його репліку вимовляв Джоел. За словами NaughtyDog, так автори намагалися приховати один з важливих сюжетних поворотів і застигнути користувача зненацька.
8. УTheLastofUsPart II можна відшукати колекційні картки з коміксних персонажами.
9. Вже за перші три дні після релізу TheLastofUsPart II розійшлася тиражем понад 4 мільйонів копій.
10. Для відкриття сейфів в Part II необов'язково шукати комбінації - щасливі власники хороших навушників і чуйного слуху можуть по звуку зрозуміти, коли головна героїня повертає ручку до потрібної цифри.
11. Для того щоб зробити віртуальний Сіетл максимально правдоподібним, розробники тричі їздили в реальне місто і фотографували найрізноманітніші його місця.
12. NaughtyDog прагнула створити якомога більш реалістичних персонажів - для цього в студії навіть розробили технології, що дозволяють налаштовувати ступінь почервоніння очей і протягом плачу героїв. Також у віртуальних людей можуть здуватися вени на лобі і червоніти шкіра.
13. TheLastofUsPart II застосовує складну систему змішування анімації - у грі використовують банк із сотень дрібних анімацій, з яких «склеюються» рухи всіх живих істот, будь то головна героїня, NPC або звірі. Для запису анімацій собак і коней розробники приводили їх до студії захоплення рухів.
14. TheLastofUsPart II виявилася настільки масштабною, що їй не вистачило місця на одному Blu-ray-диску - гра записана у двох різних місцях. До цього єдиним інтерактивним розвагою на двох Blu-ray був вестерн з відкритим світом RedDeadRedemption 2.
ОГЛЯД
Велика кількість фанатів вважають, що продовження взагалі не потрібне. Мовляв, оригінал - закінчена історія, доповнювати її нічим. Це можна зрозуміти: сюжетна арка героїв підійшла до кінця, а конфлікти закриті настільки жорстко, що розвивати більше нічого.
Але NaughtyDog, як досвідчений оповідач, розуміє, що нова частина починається з нового статусу-кво. Джоел і Еллі «розгрібатимуть» абсолютно незнайому для себе ситуацію: а чи можуть два ці максимально різні персонажі ужитися в мирний час? Що їм робити тепер, коли більше немає руху, немає спільного виживання, а є тільки співіснування?
Сиквел розкручує фінал першої частини так, що навіть за бажання у вас не вийде сказати, ніби новий сюжет непотрібний або ще що-небудь. Вам вкажуть на такі запитання, без відповіді на які перша частина стає буквально безглуздою. Сиквел дає оригіналу розпуститися і стати набагато більш багатовимірним. Стає ясно, що це дві рівноправні половини єдиної, цілісної історії, які можуть існувати тільки разом.
Історія Еллі і Джоела розповіли максимально дбайливо й обережно - і якщо вам були небайдужі ці герої, то у фіналі ви (знову!) знайдете над чим попкалати.
Але є, Еллі, один нюанс ...
І наче можна відкривати шампанське, але … Незважаючи на вищеописане дбайливе ставлення до гри та персонажів, Ніл Дракман зумів плюнути в обличчя всім, хто любить першу частину. Його перша репліка при вході до кімнати: «Ваші очікування - це ваші проблеми», потім - «Я творець, я так бачу», а до кінця гри це вже «Я очманіла імператриця, що хочу, те й роблю». Схожу амбівалентність відчували фанати «Зоряних воєн», коли Джордж Лукас випускав трилогію приквелів.
Умовна третину гравців полюбить другу частину. Інша умовна третина зненавидить приблизно половину сюжетної кампанії. А решта просто відмовляться визнавати існування сиквела. І, напевно, окремо варто ще врахувати тих, хто вирішить: це претензійна естетська нісенітниця, яку зробили, просто щоб випендритися. Вони, можливо, матимуть рацію.
Справа навіть не в якомусь очевидному тригері, типу SJW-повістки. Вона у грі є і, на жаль, подається максимально нав'язливо. Так, тобі сунуть проблеми першого світу в обличчя, але елементи гендерно-флюідної рівності вшиті в історію настільки щільно, що, як тільки ти їх намагаєшся вийняти, розвалюється буквально сама фабула. Ця гра по-кодзімовськи і по-нолановськи «геніальна».
Сам Дракманн говорить у листі пресі: «Створення такої гри було для нас ризиковим кроком. Вона абсолютно точно поділить гравців на два табори, і ми сподіваємося, що породить ті ж моральні дискусії, які йшли усередині нашої команди під час процесу розробки».У якийсь момент гри ви відчуєте, що сюжет Part II котиться до пекла. Але якщо ви приймете правила, які вам пропонують, - гра стане одниміз найяскравіших емоційних переживань.
Кожна ігрова ситуація протягом величезної кампанії - унікальна. Всього двічі вам дозволять нацькувати лускунів на військових, всього один раз ви опинитеся на четирьохрівневійпарковці і тільки один раз вам доведеться тікати від двох десятків людей просторою вулицею з можливістю забігти в кожен будинок.
Жоден трейлер НЕ бреше: ви матимете величезний світ і велику свободу його досліджувати. І хоча вас майже відразу кинуть в локацію з повною свободою пересування, з часом гра все-таки повернеться на рейки проходження суворо за сюжетом - але тільки заради того, щоб майстерно режисерувати різноманітність.
NaughtyDog зробила постапокаліптичнуTheLegendofZelda, у якій заохочується імпровізація, а інструментів так багато, що стиль кожного гравця залишиться неповторним. Історіями, які ви створите, можна ділитися з друзями, і у всіх вони будуть різними.
NaughtyDog ставили перед собою завдання позбутися, нарешті, від повторюваних міні-ігор.
Естетика кадру, композиція, режисерська майстерність команди значно зросли.
Гра стала краще взагалі в усьому і зберегла свій дух. Вона розкриває першу частину і робить її краще.
Ігрову консоль PS4 та ігри до неї можна придбати ТУТ.
АССОЛЬ – техніка для всієї родини♥